damfotboll.com upphör

Det är med stor sorg vi är tvungna att meddela att damfotboll.com nu kommer att läggas ner. Damfotboll.com har verkat som Sveriges största nyhetskanal för damfotboll i över 12 år och vi är stolta över att alltid ha varit först och bäst på det vi gör. Onsdagen den 29 februari blir vår sista arbetsdag och sidan släcks ner en kort tid därefter.

Sidvisningarna har ökat hela tiden och har i genomsnitt legat på cirka 180.000 i månaden och sajten toppar Googles sökord "damfotboll".
Läsare från närmare 50 länder i alla världsdelarna har regelbundet följt damfotbollen i Sverige genom damfotboll.com, som genom kontakterna också fått många internationella nyheter.

Våra partners som ansvarat för den affärsmässiga delen av damfotboll.com går vidare till nya utmaningar och vi har inte lyckats i jakten på nya.
Trots ett brinnande engagemang från våra duktiga medarbetare som sett till att den redaktionella sidan ständigt legat i framkant ser vi oss nu sakna resurser för att fortsätta expandera och driva sidan vidare. Det har verkligen inte varit ett enkelt beslut att ta.

Inom kort kommer damfotboll.com och vårt stora arkiv med drygt 16.000 artiklar, statistik m m inte längre att vara tillgängligt.

Vi vill passa på att tacka alla besökare världen över för den här tiden. Det är ni som fått oss att fortsätta orka kämpa, och det är ni som drivit oss framåt. Vi hoppas innerligt att någon tar över stafettpinnen och fyller upp tomrummet som vi lämnar, för vi är fast övertygade om att damfotbollen behöver och förtjänar all uppmärksamhet den kan få. För oss är det här slutet på en fantastisk resa. Se till att fortsätta brinna för vår underbara sport.
Tack för allt!

damfotboll.com

GambitSWE 2012-02-27 13:44

Det suger ju...tack för tiden som varit då...

Johnte 2012-02-27 19:05

Det är med stor sorg jag läser denna nyhet. Det är ju för d...ligt.En mycket bra sida som går i graven.På nätet finns otaliga sidor om Herrfotboll.Damfotboll.com behövs för att jämna ut infon om damfotboll och herrfotboll.Men också behovet att jämna ut mellan damfotboll och herrfotboll i stort.Hade sett fram emot Damallsvenskan 2012 som kommer att bli riktig spännande.Jag vill tacka alla på redaktionen för ett mycket gott arbete och förhoppningsvis ses vi igen någon gång. Det måste finnas sponsorer där ute som är villig att ställa upp för en sådan här sida.Men det gäller ju att finna dom. Det är tydligen inte det enklaste. Åter igen så kämpar Damfotbollen i motvind.

Lycka till alla på redaktionen med vad ni än gör i framtiden

Tycker nog det är en bra tanke som framförs av en del här.Att det borde vara i Förbundets och klubbarna intresse att Damfotboll.com kan överleva och borde kunna stötta ,ekonomiskt.Var och en av dom.Har man haft sådana kontakter/trevare ute???
Skulle det inte vara en framkomlig väg??

liawim 2012-02-27 14:15

Tack för fantastisk nyhetsrapportering inom ett område som annars så ofta glöms bort. Jag kommer sakna damfotboll.com, det är en av mina favoritsidor.

Svedal 2012-02-27 14:50

De e inte sant :( :( bästa nyhetssidan för Damfotbollen!!!! Var ska vi nu hitta snabb info om damfotbollen? Ngn som har ett förslag? Jag känner mig naken .....

AnnaN 2012-02-27 15:13

Det måste i allra högsta grad ligga i klubbarnas (och läsarnas) intresse att hitta en lösning på denna situation.

Som det är i dagsläget är Damfotboll.com sidan som ger insyn i klubbarnas verksamhet och därmed skapar ett ökat intresse. Om sidan läggs ner är jag säker på att det är många med mig som skulle sakna den, men än värre kan de ekonomiska följdeffekterna för föreningarna bli - intresse från allmänheten skapar intresse från sponsorer.

EFD och föreningarna måste gemensamt hitta en väg för att bibehålla Damfotboll.com!!!

Rufus 2012-02-27 16:20

Jag känner sorg. Stor sorg. En fast punkt i tillvaron är borta - men blir det för evigt? Tack, Anette, för ditt enorma engagemang och slit, och Tack Thorsten, för ditt dygnet-runt-jobb med att hålla sajten uppdaterad och på en journalistiskt hög nivå!

Jag hoppas att domännamnet "damfotboll.com" kommer att finnas kvar, så att - som Anette antyder - någon eller några andra eldsjälar kan ta över stafettpinnen - ju fortare dess bättre! Hela fotbollssverige håller tummarna för detta!

Finns det liv finns det hopp - och damfotbollen lever ju i allra högsta grad! :-)

D.N. 2012-02-27 16:32

Verkligen tråkiga nyheter. Finns ingen sajt som kommer i närheten av det ni gör för damfotbollen. Borde ligga i förbundets intresse att stödja er för att ni ska finnas kvar.
Hoppas det löser sig, annars tack för det stora jobb ni har gjort!

le méchant 2012-02-27 17:20

Mycket tråkiga nyheter. Ett stort tack till medarbetarna på redaktionen för det arbete ni lagt ned. Vill instämma med D N med flera ovan, det kommer att bli mycket tomt i fotbollsvärlden.....

sportmackan 2012-02-27 18:28

Så djävla trist..Hoppas att alla duktiga fotografer fortsätter att publicera bilder från de damallsvenska matcherna, och gärna lite referat också för den delen från duktiga reportrar. Gänget bakom Damfotboll.com med Anette B i spetsen har gjort ett kanonjobb med sajten och jag kommer att sakna den otroligt mycket.Själv kommer jag att fortsätta min hårdbevakning på Jitex och förhoppningsvis får jag även följa med på en del bortamatcher.I fortsättningen blir det både bilder och text från de matcher jag kan bevaka.Mvh Mats Andreasson

Johnte 2012-02-27 18:45

Hm...har funderat en stund...Skulle man inte kunna använda Facebook och skapa en sida där...Precis som en del klubbar har gjort.Visserligen ligger det ingen inkomst i det. Men en Svensk damfotbolls fans sida.????

pj1998 2012-02-27 18:45

det va synd!! :(

pj1998 2012-02-27 18:45

det va synd!! :(

pj1998 2012-02-27 18:45

det va synd!! :(

myth1202 2012-02-27 18:50

Håller med om att det borde ligga i förbundets, EFDs & föreningarnas sida att damfotboll.com lever kvar. Jag är medveten om att det kräver en del löner m m för att sköta, uppdatera och skriva nyheter men jag kan ändå inte tro att det i sammanhanget är särskilt stora pengar (allt under en miljon anser jag vara acceptabelt när man tänker på den reklam damfotboll.com ger damfotbollen i stort).

Trist!

Agne 2012-02-27 18:56

Nej, vilken chock! Verkligen synd!!!!! Håller med alla om att det verkligen behövs ett forum för damfotbollen. Vad tomt det kommer att bli. Jag kollar i stort sett varje dag......... Förbundet borde stötta! Tack för allt ert arbete!

Martin 2012-02-27 20:55

En fruktansvärd nyhet, var ska man nu få alla spännande nyheter om damfotboll ifrån. Fotbollsförbundet är ju helt värdelöst, deras sidor är 90 % herrfotboll och det lilla som står om damfotbollen är fragmentariskt och dåligt uppdaterat.

De större rikstäckande tidningarna/medierna är ointresserade och har generellt bedrövlig bevakning av damfotbollen även om förstås Tyresö kommer få bevakning tack vare Marta.

Tack för allt iallafall, ni har varit en fantastisk källa för både små och stora nyheter inom sporten vi alla älskar.

vlad dena 2012-02-28 04:13

Alla svenska klubbar bör avsätta pengar varje månad för att stödja denna site! Och med tanke ungdomar och barns lag, föräldrar och sponsorer ... erbjuder snabb start fundraising

Nillan 2012-02-28 08:31

Nej, jag är riktigt ledsen att denna kanon sida ska lägga ner, finns det verkligen ingen
lösning på detta???

Katastrof att damfotboll.com lägger ner!! Nu finns det ingen svensk samlad sida för damfotbollen, med en uppkommande damallsvenska, OS spel och EM nästa år.

PM 2012-02-28 10:45

Upprörande, man kan bara tänka sig in i hur ni försökt få till stånd en lösning med de som borde vara väldigt medvetna om betydelsen av damfotboll.com.
Instämmer med övriga och hoppas att förnuftet till slut skall segra.

godhem14 2012-02-28 15:40

Nej nej ! Kan inte vara sant !

Björn 2012-02-28 22:49

Bollstanäs SK instämmer med alla föregående......mycket tråkigt och speciellt med tanke på att damallsvenskan säkert blir bättre än någonsin och dessutom extra spännande i Norrettan och Söderettan.

Thorsten Frennstedt 2012-02-29 10:57

Det blev 42 års oavbruten skrivande bevakning av damfotboll i olika medier för mig.Det är lika länge som om någon börjat skriva när herrallsvenskan startade 1924 och höll på till VM-året 1966. Vad jag minns var det ingen som då sade att "herrfotboll inte har någon historia". Synd att det skulle sluta så här, jag hade nog gärna fortsatt litet till...

The Observer 2012-02-29 19:03

Som alla sagt ovan: oerhört tråkigt, att läsa damfotboll.com har varit en daglig rutin och inte ens när jag var däckad av influensan missade jag detta!

Anette och redaktionen gör det enda rätta - kör på fullt ut tills matchen är avblåst! Heders!

Svedal 2012-03-01 07:42

Lystring!! Hur kan vi läsare hjälpa till att hitta ny partner för att säkerställa en fortsättning. Säkert finns det ngon som har kontakter i branschen.
Anette! Vilken profil ska en samarbetspartner ha? Ge oss några ledtrådar så sätter vi fart på sökandet av ny partner !

Ska vi ge upp eller är det någon som hänger på! Kom igen! Nu sätter vi igång ett drev med sökandet av en ny samarbetspart.

chierry14 2012-03-20 15:17

Som alla har sagt, det är synd att damfotboll.com går i graven. Jag har följt damfotboll.com i kanske 2 år. Det måste vara ett sätt att rädda denna sajt. Jag själv hålla på att starta en fotbollstidning på nätet och jag vill att sajten ska skriva om damfotboll också. Vi kommer att ha artiklar, intervju och inte bara nyheter.

Mark 2012-03-25 19:58

"Jaha."

Johnte 2012-03-26 21:24

För er som vill följa Skånsk damfotboll och även Damallsvenskan 2012 så finns det en sida på nätet som heter http:www.fotbollskane.se.Den har just nu allt kring herrfotboll och damfotboll men kommer snart att starta en sida för Damfotboll och bevaka denna.Damfotbollen kommer att brytas ut från herrfotboll tillfälligt.Detta eftersom man tycker att damfotbollen drunknar i herrfotbollen.Man vill tydlig göra Damfotbollen mera. I framtiden är det inte tänkt att det ska göras någon skillnad.Men där är vi inte just nu.Ni som är intresserade är välkomna som medlemmar. Ha det gott så länge så kanske vi hörs på den sidan

Johnte 2012-04-03 21:46

Jag hoppas att detta rykte är sant att Damfotboll.com kommer att uppstå igen. Vore en himla bra grej.Damfotboll.com behövs och är saknad.Ser fram emot att ryktet blir sanning.

Charlotte Rohlin biter ihop igen

På onsdagen möter Linköpings FC serieledande FC Rosengård i Malmö. I våromgången vann Linköping på hemmaplan. För ett lag som brukar bli bättre framåt hösten finns det förstås inget annat än en ny vinst i tankarna, något lagkapten Charlotte Rohlin vågar skriva under på.

Linköpingsspelare missar VM-kval

Det blir ingen resa för Linköpings FCs Kristine Minde till Albanien där Norges damlandslag spelar sin nästa VM-kvalmatch.

Caroline Seger toppar fransk liga

Den franska ligan har just inletts, och på ett bra sätt för den svenska landslagskaptenen Caroline Seger i Paris Saint-Germain.

Yngsta truppen uttagen

Om ett par veckor är det dags för det allra yngsta landslaget, flickor födda 1999, att debutera. Förbundskapten Katarina Olsson har tagit ut 19 spelare i debut-truppen som skall möta Norge.

Tredje raka Sirius-krysset

Kvitteringsmål på tilläggstid räddade en poäng för Sirius i måndagkvällens bortamatch mot Djurgården som slutade 2-2 efter att Djurgården lett med 2-0.Det var Sirius tredje oavgjorda match i rad.

NWSL:s dream-teams

National Women´s Soccer League avslutades natten till måndagen med final mellan Seattle Reign FC och FC Kansas City. En final som FC Kansas City vann med 2-1. Före finalen hade ligaledningen utsett två drömlag baserat på de bästa spelarna från ligan.

FC Kansas City USAs bästa klubblag

Finalen i den amerikanska proffsligan NWSL fick en ny mästare. FC Kansas City vann i Tukwila i staten Washington med 2-1 över Seattle Reign med 2-1 efter två mål av landslagsspelaren Amy Rodriguez.

BP-seger mot Älta

På Grimsta IP var det kvällsmatch mellan Brommapojkarna och Älta . Gästerna ligger precis ovanför strecket på elfte plats. Nykomlingen Brommapojkarna har haft det riktigt tufft och låg sist i tabellen med endast en vunnen och fyra oavgjorda matcher. Trots att Älta tog ledningen i första halvlek var det Brommapojkarna som vann matchen som slutade 3-1 inför 90 personer. Det var alltså r BPs andra seger i årets serie

Sofia Jakobssons första franska mål

Montpellier med två svenska spelare på plan vann bortamatchen mot Issy i franska ligan med 3-1. De båda första målen gjorde nyförvärvet Sofia Jakobsson i 27:e respektive 45:e minuten. Även Linda Sembrant, som spelade mittfältet, fick full speltid.

Kristianstad skapade avstånd