ja om sverige vinner eller inte i Algarve cup

DIFDAMsaman 2010-02-23 17:12

jag tror inte att dom gör det inte om dom spelade som dom gjorde i finland Victoria gjorde allt nästan och jag tycker ingetligen att hon gjorde för mycket men tanke på att hon skulle sluta då och dom andra i laget var mindre bra sara thunebro kan göra magiska saker där emot men jag tror sverige har ett för skört och dåligt lag

Alva Nilsson 2010-02-24 09:48

Jag förstår inte hur Sverige skulle kunna blivit ett dåligt och skört lag för att Victoria Sandell Svensson slutat. Förutom Vickan är ju laget imprincip det samma.

Jag tror mycket väl att Sverige kan vinna i Algarve. Men det är det ju fler lag som kan. Så allt handlar om tillfälligheter, tror jag. Tillfälligheter och form. Det lag som toppat formen bäst vinner. Eftersom att dessa lag är så jämna.

Form och tillfälligheter avgör således om Sverige vinner i Algarve Cup eller inte. Vickans ickemedverkan känns mindre viktig. Sverige överlevde (?) utan Malin Moström, då är jag helt övertygad om att de kommer att överleva utan Vickan också.

Gäst 2010-03-01 16:24

Vad Sverige måste göra är att spotta upp sig rejält från det dom presterade i Finland.
Vi vet att vi har bra spelare och vi skulle kunna bli så mycket bättre om dom tar det som hände på rätt sätt, och lite mer jävlar anamma.
Visst Vickan kommer säkert att saknas i vissa situationer, men det gäller att alla på plan går in med sina vinnarskallar och tar sitt ansvar, hårt jobb i 90 minuter är det som gäller.

Gäst 2010-03-01 19:03

Kan man se matchen någonstans på webben?